Erasmus Plus

Nov 23, 2024, 12:15
15 ευρωπαίοι εκπαιδευτικοί στο 12ο Δημοτικό Σχολείο Κατερίνης με πρόγραμμα Erasmus+
Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
(0 ψήφοι)
  • μέγεθος γραμματοσειράς

15 ευρωπαίοι εκπαιδευτικοί στο 12ο Δημοτικό Σχολείο Κατερίνης με πρόγραμμα Erasmus+

09 Δεκεμβρίου 2022

Στις αρχές του Νοεμβρίου είχαμε τη χαρά να υποδεχτούμε στο σχολείο και στην πόλη μας τις 5 αποστολές του προγράμματος ERASMUS + KA229 «Cinderella then and now. Duscovering our values» που εκπονεί το 12ο Δημοτικό Σχολείο Κατερίνης.

  Στις αρχές του Νοεμβρίου και συγκεκριμένα από τις 7 έως και 10 Νοεμβρίου 2022 είχαμε τη χαρά να υποδεχτούμε στο σχολείο και στην πόλη μας τις 5 αποστολές του προγράμματος ERASMUS KA229 «Cinderella then and now. Duscovering our values» που εκπονεί το 12ο Δημοτικό Σχολείο Κατερίνης. Το πρόγραμμα βρίσκεται στη δεύτερη χρονιά υλοποίησής του και αυτή ήταν η 4η διακρατική συνάντηση.

   Τα έξι ευρωπαϊκά σχολεία που υλοποιούν το εκπαιδευτικό πρόγραμμα είναι το Little Hadham από το Ηνωμένο Βασίλειο, το Instituto Comprensivo Di Maleo από την Ιταλία, το Pepe Damaso από τα Κανάρια νησιά, το Mate Lovraka Petrinja από την Κροατία, το Szkola Podstawowa από την Πολωνία και το 12ο Δημοτικό Σχολείο Κατερίνης.  

   Η θεματική αυτής της διακρατικής συνάντησης ήταν η ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ & ο ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ. Από την έναρξη της σχολικής χρονιάς είχαμε την ευκαιρία μέσα από τις δράσεις που εκπονήσαμε, να αναστοχαστούμε πόσο δημοκρατικά και φιλόξενα είναι τα σχολεία μας σε όλους τους μαθητές και τις μαθήτριες. Με το σύνθημα « Να είσαι δίκαιος και ασφαλής» υλοποιήσαμε δράσεις που ενσωματώνουν όλα τα παιδιά, στοχεύοντας σε αυτά που αντιμετωπίζουν περισσότερες δυσκολίες. Προσπαθήσαμε να δούμε πόσο δυνατή είναι η φωνή των μαθητών μας στο σχολείο, πώς βγαίνει προς τα έξω και πώς την αντιλαμβάνονται τα ίδια τα παιδιά. Πόσο φιλικό είναι το σχολείο μας στα παιδιά και πώς το σχολείο μας προωθεί τις αξίες της δημοκρατίας.

   Η πρώτη ημέρα (7 Νοεμβρίου) της διακρατικής συνάντησης των σχολείων περιλάμβανε γιορτή υποδοχής στο σχολείο μας. Στην εκδήλωση που προετοιμάσαμε, επιλέξαμε να υποδεχτούμε τους εταίρους μας με δράσεις που προάγουν τον αμοιβαίο σεβασμό και τη συλλογικότητα.

    Οι κυκλωτικοί χοροί που χόρεψαν τα παιδιά, ακοεναρμονίστηκαν σε αυτήν την φιλοσοφία. Οι ελληνικοί παραδοσιακοί χοροί είναι το μέσο που συνδέει το παρελθόν και την ιστορία με τη σύγχρονη κοινωνική μας πραγματικότητα. 

 

 

    Συνακόλουθα εμπλέξαμε τον μύθο της Cinderella με τον μύθο της ελιάς, αναδεικνύοντας τις αξίες που καθημερινά υπηρετούμε στο σχολείο· την αξία της ειρήνης, της ελπίδας, του καλού και της φιλίας, της πίστης, της τιμής και της αδελφοσύνης, του Ελληνισμού.

   Η γιορτή ολοκληρώθηκε και στη συνέχεια ακολούθησε συζήτηση μεταξύ των 20 εκπαιδευτικών για διαδικαστικά ζητήματα και δυσκολίες του προγράμματος. Φάγαμε όλοι μαζί στο σχολείο ελληνικά παραδοσιακά φαγητά και ξεκινήσαμε για την επίσκεψη στο Μουσείο και τον αρχαιολογικό χώρο του Δίου. Η ξεναγός μετέφερε στους εταίρους μας ιστορίες συνδεδεμένες με τα εκθέματα του Μουσείου. Επίσης τους μίλησε για το ιερό τρίγωνο των αρχαίων Μακεδόνων(Δίον – Βεργίνα – Πέλλα). Με αφορμή την ιερή πόλη των αρχαίων Μακεδόνων είχαμε την ευκαιρία να ξεδιπλώσουμε την ιστορία της Μακεδονίας. Επόμενος σταθμός ήταν το μοναστήρι του Αγίου Διονυσίου όπου επισκεφτήκαμε το Μουσείο της Μονής και ακούσαμε την ιστορία του Αγίου Διονυσίου. Τελικός προορισμός, εστιατόριο στον Παντελεήμονα με θέα το κάστρο του Πλαταμώνα.

    Η δεύτερη ημέρα περιλάμβανε επισκέψεις των αποστολών στις τάξεις μας και παρατήρηση των παιδαγωγικών μέσων και μεθόδων που καθημερινά αξιοποιούμε στο σχολείο. Στη συνέχεια οι εταίροι μας παρακολούθησαν τη δραματοποίηση της ιστορίας «Η Μόνα σε καινούργιο σχολείο» από ένα τμήμα της Δ΄τάξης ως μελέτη περίπτωσης συμπερίληψης μαθητών/τριών. Οι αποστολές αντάλλαξαν δώρα και συνεχίσαμε στην παραλία με φαγητό. Το βράδυ περιλάμβανε δείπνο μεταξύ των αποστολών.

    Η τρίτη ημέρα ήταν προγραμματισμένη για επίσκεψη στο Μουσείο της Βεργίνας και τη Θεσσαλονίκη. Η ξεναγός είχε την ευκαιρία να επικοινωνήσει στους εταίρους μας τον πολιτισμό των αρχαίων Μακεδόνων. Το θαυμάσιο Μουσείο της Βεργίνας εξέπληξε τους εκπαιδευτικούς που δεν σταματούσαν να ζητούν πληροφορίες για τη νεκρόπολη των αρχαίων Μακεδόνων. Επόμενος σταθμός η Θεσσαλονίκη. Το μεσημέρι ξεκουραστήκαμε και φάγαμε στα Κάστρα κι από κει περπατώντας φτάσαμε στην Καμάρα και καταλήξαμε στον Λευκό Πύργο. Περπατήσαμε στην παραλιακή και ολοκληρώσαμε την ημέρα μας με μια θαλάσσια βόλτα με το καραβάκι αγναντεύοντας την όμορφη Θεσσαλονίκη που μόλις είχε αρχίσει να φωτίζεται.

    Η τέταρτη ημέρα (10η Νοεμβρίου) που ήταν και η τελευταία φάγαμε όλοι μαζί πρωινό και περπατώντας διασχίσαμε την πόλη μας προκειμένου να φωτογραφίσουν οι αποστολές τόσο την Κατερίνη, αποτυπώνοντας όμορφα φωτογραφικά στιγμιότυπα και να αγοράσουν σουβενίρ και δώρα για τα αγαπημένα τους πρόσωπα.

    Ολοκληρώνοντας τον απολογισμό της 4ης διακρατικής συνάντησης θεωρούμε πολύ σημαντική τη συνδρομή της κοινότητας τόσο στην οργάνωση όσο και στην υλοποίηση αυτής της διακρατικής συνάντησης. Πιο συγκεκριμένα , πολύ σημαντική υπήρξε η βοήθεια πολλών εθελοντών (γονέων και κηδεμόνων), 3 πολιτιστικών Συλλόγων (Κοκκινοπλιτών, Παναγία Σουμελά και Σταυραετοί) όπως και του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του Σχολείου μας.

  Επιδιώξαμε όσες ημέρες οι εταίροι μας ήταν μαζί μας, μέσα από τη φιλοξενία μας που περιείχε σύμβολα, τελετές, μουσικές, γεύσεις, χορούς και παραδόσεις, να τους μεταδώσουμε ό,τι μάς ενώνει με το παρελθόν, μας δένει σαν κοινότητα και σαν χώρα. Ανταλλάξαμε απόψεις και ιδέες, επιδιώξαμε ευκαιρίες ώστε να γνωρίσουν το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα όσο πιο όμορφα και δημιουργικά γινόταν.

  Η ελιά που σπείραμε με τις συντονίστριες του προγράμματος την πρώτη ημέρα της υποδοχής τους στην αυλή του σχολείου μας, ήταν μια κίνηση συμβολισμού τόσο της παράδοσης και της μοναδικότητας που διαθέτει το κάθε σχολείο, όσο και της παρακαταθήκης που θέλουμε να μας οδηγεί μπροστά, να συνεχίσουμε τον κύκλο της ζωής , τον κύκλο της συμπόρευσης και της κοινής πορείας των σχολείων μας .

 

Ο αναπληρωτής διευθυντής                                      Η συντονίστρια του Erasmus ΚΑ229
        Φακαλής Κώστας                                                                Κουτσουρά Ζωή 
                                                                     

Τελευταία τροποποίηση στις Παρασκευή, 09 Δεκεμβρίου 2022 13:35

Σχετικά Άρθρα